*VanillaMINE News* – 1.10.2 pozemské i pekelné zmeny!

Zdravím, milí Vanilláci. Po istej odmlke Vás opäť privítam s novinkami na našom serveri. Jedná sa, ako už z názvu vyplýva, o novú verziu hry 1.10.2, ktorá prináša vcelku dostatok zmien vo svete bežnom ako aj pekelnom (nether). Mnohí z Vás mali skôr záporné názory k predošlej verzii 1.9 a ja som stál hrdo medzi Vami. O novej verzii 1.10 nemôžem povedať, že je to pravý verný Minecraft z dávnych čias, avšak po mojom zhodnotení konštatujem túto verziu za vydarenejšiu od predošlej verzie.

Do verzie 1.10 nám pribudli nové bloky, nové generovanie štruktúr, nové entity, efekty a mnohé ďalšie zmeny. O týchto novinkách Vás oboznámim iba v krátkych bodoch.

  • Jedná sa o tzv. Frostburn update
  • funkcia „autojump“ – nemusíte používať space 🙂
  • efekt „fallingdust“ pod blokmi podliehajúcim gravitácii (piesok, štrk..)
  • na planinách je upravený spawn dubov (1/3 veľký dub a 2/3 klasický) 5% na strom
  • vlci sa už nedespawnujú
  • v zimných biomoch je nižšia šanca spawnu pasívnych mobov (vlk, prasa, krava..)
  • v mesa biome sa objavujú opustené bane v rôznych výškach, zlato vo všetkých vrstvách
  • dediny sú prispôsobené danému biomu materiálom a ich cestičky pozostávajú z „udupanej“ zemi.
  • skratka F3 + G zobrazí “hranicu chunkov”
  • pri pôsobení ohňa na čarodejnicu na nás chrlí fire resistence
  • dispenzor nám po aktivácii hodí štít do ruky
  • pri craftení Firework rocket dostanete 3 namiesto 1-dnej
  • udicou teraz môžeme vziať itemy zo zeme a premiestniť aktivované TNT
  • end portál teraz “odstráni” všetky jemu zavadzajúce bloky pri aktivácii
  • malá pravdepodobnosť spawnu endermanov v netheri (kradnú netherrack)
  • nové zvuky enchantovania, nových mobov, wither skeletona a jaskýň
  • pridaní noví mobovia:

Straypng    Screenshot_4

Stray – nový typ skeletona, spawnuje sa len pod holým nebom (inak sa spawne klasický skeleton), strieľa do nás šípy s efektom pomalosti, 80% šanca spawnutia na ľadových planinách, ľadových horách alebo v biome s ľadovými ostňami. (Ice spikes)

 

Husk   Screenshot_3

Husk – nový typ zombie, 80% šanca spawnutia v púšťach, taktiež sa spawnuje pod holým nebom, inak je z neho klasický zombie/zombie villager. Tento typ zombie nehorí na slnku a pri poškodení nám dáva pocit hladu.

PolarBear_Preview   Screenshot_3

Polar bear – polárny medveď, výskyt v ľadových biomoch, plávajú rýchlejšie ako hráči, sú útoční, mláďatá samozrejme nasledujú rodičov. Po zabití z neho vypadne 0-2 surové ryby (75% šanca) alebo 0-2 surové lososy (25% šanca).

 

  • nové bloky

Magma_Block

Magma block – nachádza sa v netheri, svieti, ak ho aktivujeme torchom alebo iným svietivým predmetom, chôdza po ňom nám uberá nejaké srdiečka, avšak po prikrčení (shift) je mierumilovný. 🙂 Veci na ňom nezmiznú oproti kaktusu a čarodejnica je proti tomuto bloku imunná prostredníctvom fire resistence, ktorý vypije. Taktiež je neškodný pre ohňovzdorných mobov. Hráča chráni pred uberaním životov enchant Frost Walker alebo lektvar fire resistence.

Výroba magma blocku:

Screenshot_3

Nether_Wart_Block

Nether wart block – nachádza sa v netheri, plní viac-menej funkciu dizajnového prvku.

Výroba nether wart blocku:

Screenshot_4

Red_Nether_Brick

Red nether brick block – nachádza sa taktiež v netheri, plní dizajnovú funkciu.

Výroba červeného nether brick blocku:

Screenshot_3

Bone_Block

Bone block – je súčasťou fosílií nachádzajúcich sa pár blokov pod púšťou. Skrátka, sú to pozostatky kostí živočíchov z dávnych dôb ako tomu býva v realite. 🙂

Výroba kostného blocku:

Screenshot_3  —->   Screenshot_4

Fossil – Fosílie budú generované v týchto formách

AllBoneFossils

 

Zmeny ovplyvňujúce server:

Nakoľko verzia Minecraftu 1.10 zasahuje vo veľkej časti do svetov, nechceme Vás pripraviť o novinky verzie. Preto pristupujeme k nasledujúcim krokom..

 

  • rozšírenie Overworldu (pozemského sveta)!!!Nebude to hneď, nakoľko server musí medzi tým fungovať a tento proces je zdĺhavý!!! Všetko potrvá pár dní!! Ďakujeme za pochopenie.

 

  • úpravy v nether svete – za hranicami zelenej línie bola oblasť obnovená pre dostatok priestoru k ťažbe magma blokov.

Screenshot_3

Prosíme preto všetkých hráčov, ktorým náhodou zmizol portál kontaktovať A-team, ktorý to vyrieši. Dúfame, že nič takého sa nestalo a všetko bude v poriadku.

PRAVIDLA: 

  1. nové bloky v netheri samozrejme patria do netheru a smú sa použiť.. (bone block už nie) – dynmapa zatiaľ nepodporuje vyobrazenie týchto nových blokov! 🙂

 

Berieme v úvahu, že prínos verzie 1.9 sme Vám ponúkli v skromnej verzii.. Možnosť sme využili, prácu urobili, výsledok sa nesie v duchu zväčšenej mapy end sveta o polovicu. Teraz je omnoho jednoduchšie nájsť v ende elytru (krídla). 🙂

Screenshot_4

Je nám ľúto, že Vám nemôžme poskytnúť všetky prínosy verzie ihneď, ale pilne na tom pracujeme. No inokedy ako po nociach to nejde, tak prosím, berte to na vedomie a zdržte sa prípadných narážok na neschopnosť A-teamu a pod. Vieme, že pravé prínosy verzie sú v rozšírenom svete, ale ten bude kompletne hotový a vykreslený na dynamickej mape, snáď do 3-4 dní. 🙂 Rýchlejšie to nejde, noc je prikrátka, tak verím, že nebudete robiť rozbroje a pochopíte naše konanie.

Takže v tomto duchu pre Vás otvárame verziu 1.10.2 na serveri. Prosíme hráčov, aby boli voči nám zhovievaví. Jedná sa o novú verziu, nové bugy, nové problémy, všetko chce čas. Okrem toho, 1 tím je zaneprázdnený vo veciach 1.10 update-u, takže 2. tím bude zbierať info o problémoch hráčov a bude ich riešiť.

Ďakujeme za pochopenia, vážime si našu komunitu, preto to trvá dlhšie, no vyzerá o to kvalitnejšie. 🙂 Užívajte verziu vrámci možností 😉

Leave a Reply